Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miłoradzu

NABÓR NA STANOWISKO ASYSTENT RODZINY

Utworzono dnia 27.07.2021

OGŁOSZENIE

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miłoradzu ogłasza nabór kandydatów do pracy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miłoradzu na stanowisku ASYSTENT RODZINY od miesiąca września 2021r.

 

1. Wymiar czasu pracy: ½ etatu– w systemie zadaniowego czasu pracy.

2.Wymagania niezbędne dla osoby aplikującej:
Asystentem rodziny może być osoba, która:

1) posiada obywatelstwo polskie:

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,

praca socjalna lub

b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na

podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie

pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,

a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej

zawieszona ani ograniczona;

3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej

wynika z tytułu egzekucyjnego;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo

skarbowe.

3. Wymagania dodatkowe:

  1. stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zawodu Asystenta rodzin

  2. wysoka kultura osobista,

  3. zdolność analitycznego rozwiązywania problemów,

  4. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

  5. odporność na stres,

  6. odpowiedzialność,

  7. asertywność,

  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z klientem,

  9. doświadczenie w pracy na stanowisku Asystenta rodziny,

  10. dobra znajomość przepisów prawa z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, prawa rodzinnego,

  11. umiejętność interpretowania przepisów prawnych,

  12. prawo jazdy kat. B,

  13. samochód osobowy,

  14. znajomość obsługi komputera

 

4. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art.11 ust.1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecka umieszczonemu w pieczy zastępczej;

  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu

    umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego

  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;

  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu

    kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

  14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329 ze zm.);

  15. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

  16. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art.17 ust.1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

  17. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

  18. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

  19. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

  20. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2020 r. poz. 218 i 956 ze zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

5. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny,

2) życiorys (CV),

3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie( dyplom),

4) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia),

5) kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach,

6) oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki

obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego,

7) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne

przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni

praw publicznych,

9) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na zatrudnienie na stanowisko pracy,

6. Informacje dodatkowe:

Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy ( 20 godzin tygodniowo), wynagrodzenie miesięczne, warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych i przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks Pracy, ustawa o pomocy społecznej, ustawa o pracownikach samorządowych) oraz wewnętrznymi regulaminami.

 

Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę obowiązanyOPS). Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.

 

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej, stażu, praktyki), powinny być własnoręcznie podpisane i opatrzone klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartyc jest przedłożyć oryginał zapytania o karalność z Krajowego Rejestru Karnego.


 

7. Miejsce i termin składania dokumentów:

Wymagane dokumenty należy składać w terminie do 06.08.2021 r. do godz 10:00 w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miłoradzu ul. Żuławska 9, w pokój nr 6 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Asystent Rodziny” osobiście lub pocztą tradycyjną (liczy się data wpływu do Gh w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji rekrutacji zgodnie z ustawą z 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2020 poz.1320 z póź.zm.) oraz ustawą o pracownikach samorządowych ((Dz.U. z 2019 r., poz. 1282).

 

Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo zaproszenia wybranych kandydatów.


 

Jednocześnie informujemy, że dokumenty wybranego i zatrudnionego kandydata/kandydatki zostaną dołączone do jego akt osobowych. Pozostałe dokumenty nie odebrane przez kandydatów/kandydatki w terminie 3 miesięcy od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.

 

Zastrzegamy sobie możliwość odwołania konkursu bez podania przyczyn.

 

Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie na tablicy informacyjnej GOPS oraz na BIP UG Miłoradz.

 

 

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miłoradzu

mgr Magdalena Drózda


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Miłoradz, 21.07.2021

ZAŁĄCZNIKI:

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy

Społecznej w Miłoradzu

ul. Żuławska 9

82-213 Miłoradz

 tel.  55-271-14-85

 

 e-mail: admin@gops-miloradz.pl

 

Godziny otwarcia:

poniedziałek

8:00- 18:00

wtorek -  czwartek

7:00- 15:00

piątek

7:00-13:00

 

 

 

Zegar

Kalendarz

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny